Pemasangan water timer untuk rumah cendawan - CENDAWAN TIRAM KELABU

Pemasangan water timer untuk rumah cendawan


Untuk membantu saya dalam menanam cendawan adalah baik jika mengunakkan teknologi yang sedia ada untuk membantu perusahaan saya . Pada mula saya mengunakkan cara manual untuk menyiram dinding dan lantai rumah cendawan dan sekarang saya mula beralih kepada teknologi bagi memaksimakan penanaman cendawan pada kos tenaga yang minimal . Salah satu teknologi yang saya gunakkan adalah water timer . 

Memandang saya berkerja agak payah untuk memberi komimen 100% untuk menyiram dinding dan lantai pada masa yang dikehendaki . Oleh itu saya mula membuat penyelidikan mengenai produk dan harga serta membuat perbandingan . 


Berikut merupakkan water timer yang saya  beli dari lazada.com  . Spesifikasi  bagi water timer yang saya beli ;

  • 1 Year Local Manufacturer Warranty more
  • LCD screen displays irrigation status and standard time from Monday to Sunday
  • Power by: 2 pieces battery AA Battery, last up to one year
  • Irrigation time: from one minute to maximum 9 hours and 59 minutes by 1 minute
  • Irrigation cycle: up to eight times per day.
  • Run Mode: weekly mode or monthly mode. Manual mode, semi-auto mode, and auto mode.
  • Each day can be programmed into different watering schedule
  • Work pressure: 0-58 PSI
  • Work temperature: 0-40C
  • Completely waterproof, can use inside swimming pool
  • With procedure: Single/multiple procedure, routine, cycle, single day, many day
Sila klik link ini untuk mendapat produk seperti saya ;


Water timer yang sudah sampai di kediaman saya 

antara alat-alat kecil untuk menyambung paip dengan water timer

hos digunakkan untuk meyambung paip

kunci paip

sisipan 

sisipan 2

berikut merupakkan alat-alat yang dgunakkan semasa proses pemasangan water timer untuk cendawan

paip yang sedia untuk dipotong

paip yang telah dipotong masa untuk memasukkan water timer
water timer yang telah dipasang dengan baik . Pada mulanya ada sedikit masalah kerana air yang tiris jadi kena membuat penambahbaikkan part yang tiris.

water timer yang sudah siap dipasang dan sudah boleh beroperasi dengan baik .


Kesimpulan sepanjang proses pemasangan water timer ini , saya dapati bukan perkara yang mudah mahu pun perkara yang paling payah nak buat  . Namun apa saya belajar dari ini adalah saya  kena berusaha sehingga sesuatu perkara tersebut diselesaikan . Maklumlah saya memasangan water timer ini tanpa bantuan orang yang pakar semua pada saya sa dan ayah saya , mungkin ada beberapa masalah pada mula pemasangan contoh paip tidak cun , gam tidak lekat , potongan tidak cun , pressure air tidak seimbang , namun kena hadapi dugaan dengan waras dan tidak mudah putus asa . So guys sampai disini sahaja , nanti share lagi.

cosmas/2017

No comments

Powered by Blogger.